dimarts, 15 de maig del 2018

Narco Police

Any: 1990
Desenvolupat: Iron Byte
Plataforma: ZX Spectrum, Amiga
Editat: Dinamic Software
Gènere: Acció/estratègia

Un dels últims videojocs amb el segell Dinamic. Els nois d’Iron Byte van crear sense saber-ho, el germen de les aventures en tercera persona. Publicat per diverses plataformes, jo vaig jugar-lo a la versió d’Spectrum gràcies a una demo de la revista Microhobby i anys després, a la versió per MS-DOS. Aquesta no em va acabar de convèncer, no així la versió per Amiga que considero superior.
Tinc entès que inicialment, el videojoc havia de ser una espècie d’Aliens contra Marines, però que Dinamic va “recomanar” que modifiquessin els Aliens per narcotraficants. Va ser el més apropiat? Segurament no. Però Narco Police, tot i ser un pel complicat, dificultós i un pel repetitiu, va ser tota una novetat i un pas endavant a la immersió i la jugabilitat (la introducció de dades a la consola del display del videojoc, em sembla fascinant), tot això amb uns sprites molt treballats per la màquina de Sinclair. Si m’hagués de quedar amb una versió, seria sense dubte, la versió d’Amiga i Spectrum.
Supervisat per Luis Rojo i programat per Juan Arias, Ramiro Arias, Ricardo Arias, Roberto Eimer, Carlos Galucci, Juan Gaspar, Fernando Vieiratodo i Snatcho. Tota una portada per recordar com ho va ser a la revista Micromania.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada