dimarts, 3 d’abril del 2018

Navy Moves

Any: 1988
Desenvolupat: Dinamic Software
Plataforma: ZX Spectrum, Amiga
Editat: Dinamic Software
Gènere: Shooter

L’impacte del nou títol de Dinamic, s’olorava des de la portada, amb una clara referència a la pel·lícula de Commando d’Arnold Schwarzenegger. La primera edició va ser una capsa de luxe, que incloïa l’Army Moves de regal i altres extres, com un mapa del submarí i documents secrets de la nova missió: Cefalópodo.
Aquí no tindríem missions de terra, havíem de trobar un submarí nuclear enmig de l’oceà i com no, fer-lo explotar. Excel·lents sprites, un bon desenvolupament de fases, barques, submarinistes, taurons i una infiltració al mateix submarí. Com podeu llegir, era un esquema similar a l’Army Moves, però el salt qualitatiu es palpava per tot arreu. Victor Ruiz ens feia entrega del que seria un dels millors jocs de Dinamic.

Un dels meus jocs preferits, sense dubte. Em va enamorar des de que vaig veure la capsa de luxe, a casa d’un bon amic que em va iniciar a l’Spectrum, fins arribar a gaudir d’una demo de la revista Microhobby i més endavant, finalitzar el joc sencer.

Anys després vaig veure la versió per amiga i la qualitat era absolutament millor. Es va realitzar amb molta cura, encara que pels que estimàvem els nostres Spectrums, no ens podíem queixar pas ,del treball que van realitzar per la màquina de Sinclair. Va ser fantàstic, res a envejar a jocs estrangers, tot el contrari.
Com vaig explicar a l’anterior publicació, al 2007 es va realitzar un remake de les dues primeres parts de la saga Moves per part d’FX Interactive i la mà de Victor Ruiz.

Navy Moves, va ser un excel·lent remake amb una jugabilitat realment bona que d’haver tingut més pressupost i sortir en altres plataformes, segurament hagués tingut tot l’èxit que es mereixia.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada