divendres, 6 d’abril del 2018

Commando (Senjō no Ōkami)

Any: 1985
Desenvolupat: Capcom
Plataforma: ZX Spectrum, Arcade
Editat: Elite Systems
Gènere: Shoot ‘em up

Un dels primers videojocs bèl·lics que recordo jugar. Tot i la coincidència amb el nom de la pel·lícula de Schwarzenegger, no tenien res en comú tret del gènere i el nom. Jo tindria 6 o 7 anys i aquelles dues coincidències, quan un és seguidor del protagonista de Conan i Terminator, van fer-me passar moltes hores davant del meu Spectrum.
L’autor de Commando, Tokuro Fujiwara va fer del videojoc de Capcom, un influent en el gènere shoot ‘em up. Fins ara, havíem vist altres videojocs d’scroll vertical, especialment amb naus com Phoenix, Moon Cresta o 1942 entre altres. Potser recordem més l’Ikari Warriors, com un dels primers videojocs d’aquest estil, però el fantàstic videojoc d’SNK, va arribar un any després. Aquí portàvem un soldat que havia de combatre forces enemigues en diverses fases. Aquest estil de videojocs va ser molt popular durant els anys ’80 i ’90.
La versió per arcade, la vaig jugar anys després i tot i ser la versió mare, la d’Spectrum és la que més vaig jugar.
Com a curiositat, Microtech Systems va realitzar al 1992, una segona part no oficial per ZX Spectrum. Aquest videojoc d'alta qualitat, bebia directament del treball de Fujiwara i el van anomenar Komando II.
Commando va tenir una segona part al 1990, que va redefinir el gènere. Es va anomenar Senjō no Ōkami II, més conegut com Mercs.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada