Desenvolupat: Dinamic Software, Dinamic Multimedia
Plataforma: MS-DOS, Atari ST
Editat: PC Arcade
Gènere: Shooter
7 anys va trigar en arribar l’esperada seqüela de Navy Moves. De
fet, ja estava pràcticament acabada per Atari ST al 1991 i no va ser fins al 1995,
que es va publicar per PC amb una revista anomenada PC Arcade. PC
Arcade, era una branca més de publicacions que feia Dinamic, com ho
va ser PC Futbol o PC Basket. Quan el vaig jugar, es veia força
antiquat, així que em va deixar una sensació estranya. El fet que
trigués 4 anys en publicar-se, era força comparatiu envers la
qualitat dels altres videojocs que sortien al 1995.
Tot i així, Arctic Moves, era un bon joc i una bona tercera part.
Nacho Ruiz (Snatcho) va fer un gran treball a nivell artístic,
potser no al nivell que s’esperava després del fantàstic Navy
Moves, però si en la línea que havia de seguir. Haguessin pogut
realitzar alguna fase amb motos de neu, per variar una mica i ser més
continuista amb els altres Moves, però no ho vaig trobar a faltar
gaire. Aquí, tot i ser variat, sempre anàvem a peu.
El retard del llançament de la tercera entrega Moves, va venir
després que Dinamic publiqués els grans After The War al 1989 i
Narco Police al 1991. Arribava el final de l’edat d’or del
software espanyol i Dinamic es va veure forçada a tancar la
distribució dels seus videojocs, cancel·lant-se molts projectes,
com la sortida de l’Arctic Moves. La versió per Atari ST es va
publicar de forma gratuïta anys més tard, pel seu propi autor.
Tal i com havíem vist a les seqüències finals dels dos videojocs
anteriors, era costum dir-nos el nom del títol següent. En aquest
cas, Desert Moves havia de ser el nom de la quarta part, però mai va
arribar. Al remake de Navy Moves del 2007, si veies tots els crèdits,
podies llegir al final “Nos vemos en el Ártico!”, llàstima que
finalment és quedés com una anècdota. La missió Oso Polar,
finalitzava la trilogia Moves. I per aleshores, crec que Victor Ruiz,
com explicava als extres del videojoc, ho tenia força clar.
Dubto molt que a dia d’avui els germans Ruiz facin res més, la
seva empresa (FX Interactive) està amb problemes financers. Vist amb
distància, la millor sortida pels 3 títols de la saga Moves, potser
no era la “súper producció” que van realitzar al 2007, si en
canvi, jugar la carta més retro i potser fins i tot, haguessin pogut
treure Desert Moves. Però això mai ho sabrem.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada