dimarts, 19 de juny del 2018

Apogee / 3D Realms

Fundada per Scott Miller als 1987, Apogee Software va ser una gran empresa de videojocs per MS-DOS, on va crear títols molt importants i també va publicar d’altres, sobretot per id Software, les quals van estar fortament unides l’una amb l’altra durant un temps.
Coneguda pel model Apogee, el qual era realitzar publicacions shareware dels seus títols (com seria publicar gratuïtament un episodi sencer d’un videojoc, enlloc d’una fase o dues de mostra), per assolir una millor venda.
Apogee va realitzar títols com Rise of the Triad: Dark War o la saga de videojocs de Duke Nukem entre altres i publicar grans títols com Wolfenstein 3D, Commander Keen, el fantàstic Raptor: Call of the Shadows o Halloween Harry (Alien Carnage).
Al 1994, creen una nova marca amb l’idea de llençar títols que puguin esprémer el potencial del PC i neix 3D Realms amb el seu primer títol, Terminal Velocity. Encara que més endavant, es faria més coneguda pel llançament al 1996 de l'apoteòsic Duke Nukem 3D i el motor Build Engine, d’on sortirien títols com Shadow Warrior o Blood.
La marca Apogee aniria desapareixent i quedaria per la publicació i/o distribució de remakes de videojocs més antics. 3D Realms acabaria sent la marca principal fins al 2009, on l’empresa s’acomiadaria després de ser partíceps del llarg i històric desenvolupament de Duke Nukem Forever, el qual havia de sortir al 1998 i no va ser fins al 2011 que va ser publicat, enmig d’un sonat desenvolupament.
Els problemes amb Duke Nukem Forever continuarien després de la seva publicació, fins a finalment perdre els drets i anular la seqüela anunciada amb el nom Duke Nuklem: Mass Destruction. 3D Realms es reestructuraria al 2013 i començaria un nou camí sense el seu títol principal.
Durant aquest temps, s’han encarregat més en la publicació de videojocs que en el seu desenvolupament, com els excel·lents remakes de Rise of the Triad i Shadow Warrior. Al febrer de 2018, anuncien la publicació d’Ion Maiden de la mà de Voidpoint, realitzat amb el motor Build Engine i recuperant l’esperit original que els va fer tant coneguts a la meitat dels 90. Tota una sorpresa pels amants dels First-person shooters d’aquells dies.


2 comentaris:

  1. Molt bon article!
    Penjat al tuiter.
    Una cosa, no he vist on me puc suscriure o seguir.

    Namaste.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ei Arnau! Gràcies! tinc molt poc temps i es fa el que es pot!
      No tenia cap gadget per les subscripcions, de fet ni hi havia pensat! Ara n'he possat una però si vols, em pots seguir per twitter.

      Una abraçada!

      Elimina