divendres, 6 d’octubre del 2017

ZX Spectrum


Sempre hi ha hagut una competència entre diferents plataformes. VHS vs Betamax, NES vs Master System, Game Boy vs Game Gear, Mega Drive (Genesis) vs Super Nintendo... però a l’era dels 8bits i fins que no va arribar la NES, la competència estava amb els ordinadors Commodore 64, Amstrad CPC , MSX i el ZX Spectrum.
De tots ells, l’Spectrum era el que potser tindria més carències a l’hora de fer una comparativa de rendiment, sobretot comprant-lo amb el meravellós Commodore 64, però va ser l’ordinador que més conegut es va fer. 

ZX Spectrum és un ordinador anglès desenvolupat per Clive Sinclair. Va tenir una etapa de vida d’uns 10 anys (1982-1992), entre totes les seves actualitzacions des dels 16K, 48K, fins als 128K amb una unitat de cassette i la darrera amb una unitat de disc, que mai vaig arribar a veure.

Jo vaig iniciar-me a l’Spectrum a causa d’uns amics, que tenien el que per mi, sempre ha estat el disseny més bonic de tots ells, l’Spectrum 16/48K.
Tecles de goma i un disseny preciós. L’ordinador de Clive Sinclair em va enamorar tant, que quan els meus pares em van regalar el meu primer Spectrum, vaig entrar en colera i volia llençar-lo al contenidor perquè no era el mateix model que volia. Va resultar ser la versió millorada. L’Spectrum 48K+ amb un teclat més ergonòmic. 
 
En aquell moment no era conscient que els meus pares van regalar-me una màquina millor. Jo era molt petit, així que no vaig trigar en treure’m el mal humor per gaudir d’uns anys meravellosos al costat d’una màquina inoblidable.
Els jocs dels ordinadors de 8bits, van començar amb cintes magnètiques de cassette, ara sona molt antic tot això, però aleshores no hi havia memòries extraïbles per USB ni núvols, ni unitats de disc dur, bé, crec que alguna unitat de disc dur si que va arribar a haver-hi per la versió amb unitat de disc, al igual que impressores i altres perifèrics, però la càrrega bàsica de programes i videojocs es feia amb les cintes de cassette. 
 
L’Spectrum ha estat una màquina meravellosa, de la que volia comentar en el seu concepte general, abans de tractar qualsevol videojoc. Inclòs a dia d'avui hi han desenvolupadors que continuen fent videojocs i demostracions visuals espectaculars, per la petita joia de Clive Sinclair.

Llarga vida als 8bits!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada