divendres, 13 d’octubre del 2017

Value Pack 48K


El Value Pack 48K de 1984, constava de 6 jocs d’Imagine Software, dividits en 3 cintes de cassette i van ser els primers jocs que vaig tenir físicament. No recordo del tot si el Value Pack el venien amb el Zx Spectrum 48K+ o es comprava per separat. El cas es que havia jugat a altres jocs a casa d’uns amics, però aquests van ser els primers que vaig poder jugar a casa, un cop els meus pares em van regalar l’Spectrum.

Cosmic Cruiser
Any: 1984
Desenvolupament: Steve Lavache, Simon Bell
Gènere: Acció
Un shooter ambientat a l’espai, on vaig jugar moltes hores. Un astronauta havia de fer front a un exèrcit d’alienígenes. Tenia certa semblança a l’space invaders o phoenix, diversos shooters d’aquell temps. Em va resultar força original que poguessis moure l’astronauta per la pantalla, col·locar-te al canó e inclòs entrar dins de la nau invasora.


B.C. Bill
Any: 1984
Desenvolupament: Marc Dawson
Gènere: Acció
Abans del Caveman Ninja o el Prehistorik, B.C. Bill va ser el primer joc on vaig jugar a l’era prehistòrica. Original i senzill, B.C. Bill havia de portar a garrotades, menjar a la seva família... i dones! Digues qui si, Bill!


Pedro
Any: 1984
Desenvolupament: Frank Johnson, Aidan Rajswing, Andrew Impson, Brian Carpenter i Steve Cain
Gènere: Acció
Qui diria que un joc on havies d’evitar que no et fessin mal bé el teu hort, seria adictiu? Doncs Pedro ho era, encara que també molt desesperant per la seva dificultat! Els 8bits portaven com a senya d’identitat una gran imaginació a l’hora de desenvolupar videojocs i aquest, era un gran exemple d’ells. Fora rates i lladres!


Zzoom
Any: 1983
Desenvolupament: John Gibson, Mark Butler i Steve Blower
Gènere: Shoot ’em up, Simulador
Zzoom podria ser el primer simulador d’avions que he arribat a jugar. Tinc records de simuladors, però més aviat de l’era del Pc d’uns 10 anys més d’evolució tècnica que Zzoom. Aquest videojoc, era un shooter amb pinzellades de simulació o a l’inversa. Bons moments davant el televisor, aleshores, per fer més immersiu els videojocs, un bon joystick, uns guants i un casc de moto fet caldo, era necessari per imaginar-nos pilotar avions, naus o el que fos.


Zip Zap
Any: 1983
Desenvolupament: Ian Weatherburn
Gènere: Arcade
Un arcade ambientat a l’espai força psicotròpic. No recordo que m’enganxes especialment, tot i que la música era una còpia literal d’Star Wars. Veure per creure! Que en deuria pensar George Lucas, d’això? Ara seria impensable que es fes alguna cosa semblant, si no hi caigués alguna demanda pel mig però aleshores, eren els 80!


Alchemist
Any: 1983
Desenvolupament: Ian Weatherburn
Gènere: Acció, aventura

I arribem a la joia de la corona del Value Pack, junt amb Cosmic Cruiser. Alchemist, una aventura de màgia. Poques paraules em surten per descriure aquesta meravella del 1983.

Derrotar enemics amb màgia, convertir-se amb àguila i recollir pergamins misteriosos. Tota una obra mestra dels videojocs i atemporal dins de la seva lliga. Alchemist és sense dubte una joia de l’Spectrum.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada