dimecres, 14 de novembre del 2018

Saboteur!

Any: 1985
Desenvolupat: Clive Townsend
Plataforma: ZX Spectrum
Editat: Durell
Gènere: Acció-Aventura / Infiltració

La primera vegada que vaig jugar al Saboteur, va ser gràcies a una cinta gravada de casset. No recordo qui me la va donar, potser els meus pares la van comprar a algun element pirata... però el cas es que aquella cinta es va convertir en amor a primera vista. Els anys van passar i la vaig acabar perdent, com moltes altres coses de la meva infància, però farà cosa d’uns anys, vaig comprar-ne una de segona mà amb el seu estoig original i en castellà.
Aquest videojoc es va acabar convertint en un dels meus preferits de l’Spectrum de tots el temps, si no el que més. Infiltrar-se com un ninja a una instal·lació, ajupit des d’una barca per aconseguir la informació d’un disc, col·locar una bomba i fugir amb un helicòpter. Tot això amb un temps límit, un mapa força extens i amb guàrdies de seguretat, gossos i càmeres de vigilància que disparaven. No podia ser més emocionant!
Al desembre de 2015, Clive Townsend va editar una nova versió d’aquest clàssic per Android. Jo vaig jugar a una demo però no em va acabar de convèncer bàsicament pels botons tàctils. Un smartphone o tablet, no tenen la mateixa precisió que un teclat o joystick/pad i el display del videojoc, barrejava gràfics més moderns (com els ítems que anaves trobant), enlloc que fos tot amb el mateix motor original (fos Spectrum o Commodore).

El divendres passat (9 de novembre), va ser editat per la Nintendo Switch de la mà de SimFabric i totes aquestes mancances van ser resoltes, potser s’hagués pogut triar en utilitzar la creu direccional (D-Pad) o la palanca de control segons l’usuari, per poder moure el nostre personatge amb més precisió, però t’acabes acostumant ràpidament. A més podem escollir en diversos idiomes, entre ells el castellà (encara que amb alguna falta d’ortografia, però tinc entès de primera mà, que es corregirà ben aviat) i s’agraeix poder entendre millor la història.
Sobre la nova versió, tant de bo l’haguéssim pogut gaudir en el seu moment amb aquesta extensió. El videojoc es fa més intens, més immersiu, perquè la història continua amb nous escenaris, desafiaments i puzzles, després de fugir amb l’helicòpter i tot això amb la màgia dels 8 bits de l’Spectrum. Gràcies Clive!
Townsend va desenvolupar una grandíssima segona part per Saboteur al 1987, Saboteur 2: Avenging Angel on també ha tingut una versió ampliada per android i està prevista que l’any vinent sigui editada per Switch.
Durant el temps de vida comercial del nostre Spectrum, va estar desenvolupant una tercera part que va quedar en un treball inconclús. Tot això, quedarà resolt amb la tercera entrega on el mateix Townsend està realitzant directament per Switch amb el nom de Saboteur SiO i amb l’aspecte visual d’un videojoc d’Spectrum.
Enter the Ninja!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada