dimarts, 14 de novembre del 2017

Xenon 2 Megablast


Any: 1989
Desenvolupat: The Bitmap Brothers
Plataforma: Amiga, MS-DOS
Editat: Imageworks
Gènere: Shoot ‘em up
Quan vaig tenir el meu primer PC 286, VGA amb 1024kb de memòria RAM i 40MB de disc dur, un dels primers videojocs que recordo va ser el Xenon 2 Megablast de The Bitmap Brothers. Jo venia de l’Spectrum i podria dir que vaig exprimir-lo fins als seus últims dies, així que després de tenir el meu primer PC i trobar-me amb aquest títol va ser increïble. El so, la jugabilitat, l’aspecte visual, va ser un meravellós i imprescindible shooter d’scroll vertical, sense dubte. Els Bitmap Brothers és van guanyar la meva estima amb aquest títol.
Xenon 2, com el seu nom indica, era una seqüela de Xenon. Xenon va ser el primer títol de The Bitmap Brothers sota el nom de Renegade Software. Jo el vaig redescobrir més tard i tot i que la versió d’Spectrum no esta malament i té aquell gust tant Spectrum, és la versió d’Atari ST la que fa justícia al primer Xenon.
Més endavant, a l’any 2000 va haver-hi un intent de ressuscitar de nou Xenon, amb una versió renovada anomenada Xenon 2000. Per sistema windows, només incloïa el primer nivell i així va quedar en un intent, en una anècdota.
Amb una portada força psicotròpica per definir el videojoc, han estat amb els diversos ports a altres sistemes, on considero que potser ha estat més encertada. O potser no... la portada original crec que ha guanyat amb els anys...  quin dilema! Bitmap Brothers en estat pur.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada